Pączki serowe

Tłusty czwartek zbliża się wielkimi krokami, więc czas na smażenie pączków. Przepis Agnieszki Pilarskiej. Pierwszy raz piekłam pączki serowe, przepis lekko zmodyfikowałam. Raj dla podniebienia :)





Składniki: (30 sztuk)
250 g twarogu półtłustego
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
4 łyżki cukru
2 jajka
5 - 6 łyżek śmietany  18% (ja dałam Crème fraîche)
1 łyżka spirytusu (ja dałam wódkę)
szczypta soli

Do posypania: cukier puder

Sposób przygotowania:
Zmiksować wszystkie składniki. Ciasto jest dość gęste. Nabierz ciasto łyżką zamoczoną w oleju i rób małe kuleczki. Przygotuj sobie wszystko na blacie. Olej musi być rozgrzany do 180° C. Pączki w trakcie pieczenia rosną i same się odwracają na drugą stronę w garnku. Jak nabiorą koloru, są gotowe. Po upieczeniu posyp cukrem pudrem, można dodać do nich dżem lub nutellę do środka. Smacznego!






1 komentarz:

  1. Bardzo rozsmakował mnie w sobie Twój przepis na pączki i mimo, że już dawno po tłustym czwartku to nie zniechęca mnie to do ich przyrządzenia i koniecznie na nadchodzący czwartek muszę je zrobić mam akurat wolniejszy dzień moja rodzina będzie szczęśliwa z tak smakowitej niespodzianki!

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie jeśli podasz swoje imię, zostawiając komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj