Bułeczki bez mąki pszennej - LCHF

Po raz pierwszy upiekłam te bułeczki i okazały się bardzo smakowite. Idealnie nadają się na śniadania, podwieczorki i kolacje. Są dość słodkie, bo zawierają mąkę kokosową i mąkę migdałową. Można serwować je z masłem, serem żółtym, warzywami, wędliną lub na słodko z masłem i dżemem. Bułeczki uniwersalne. Spokojnie mogą poleżeć w lodówce w szczelnym pojemniku nawet do 3 dni  i nadal świetnie smakują. Zachęcam do upieczenia. Podawaj ze szklanką zimnego mleka lub z herbatą. Z jednej porcji wychodzi 9 dużych bułek.




Składniki: (9 bułeczek)
100 g masła
5 jaj
150 ml mąki migdałowej
100 ml mąki kokosowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½  łyżeczki soli

Sposób przygotowania:
Włącz piekarnik na 190 °C. Masło rozpuść w garnku. Ubijaj jaja mikserem około 3 minut, następnie wlej masło powoli, ciągle miksując. Dodaj resztę składników zmiksuj na gładką masę i odstaw na 10 minut. Na papierze do pieczenia rozłóż łyżką 9 placków i mokrą dłonią formuj płaskie bułeczki na grubość 1 cm. Piecz około 20 minut. Wyjmij z piekarnika, zostaw na kratce i przykryj ściereczką bawełnianą. Pozwól im ostygnąć. Smacznego!

10 komentarzy:

  1. koniecznie muszę wypróbować bo ja dopiero raczkuję w LCHF ;-) aby tylko nie wyszło wiórowate

    OdpowiedzUsuń
  2. no powiem ci jestem pod wrażeniem. to coś dla mnie i koniecznie musze zrobić!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne te bułeczki, ale bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałas tych buleczek z mikro? W minute? Jedno jajko 100 ml mąka kokosowa, sól, 25g masła rozpuszczonego, wymieszać, podzielić na dwie do mikro na minutę w mniejszych miseczkach. I gotowe :-) na to maselko mmmm! W sam raz na śniadanie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba coś z proporcjami nie tak. 5 jajek i w sumie 250ml mąki to ciasto jest bardzo rzadkie, na pewno nie takie jak na zdjęciu. Wiem, bo robiłam te bułki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje bułki wyszły takie jak na zdjęciu, ciasto nie było za rzadkie. Nie wiem co się stało z Twoim ciastem, może musisz poczekać trochę dłużej niż 10 minut i dopiero je uformować. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Hej... zrobiłam wczoraj bułeczki... ale jak wyżej napisano ciasto wyszło luźne i zrobił się płaski biszkopt w piekarniku :D pyszny, ale bulki to sobie szklanką wycięłam :D Beata

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna porcja już ok - ale dałam cztery jajka małe :) bułki pyszota - dziękuję :) Beata

    OdpowiedzUsuń
  8. serio te bulki sa niskoweglowodanowe???prosze o info ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie jeśli podasz swoje imię, zostawiając komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj