Naleśniki bez mąki - LCHF

Choć są to naleśniki bez  mąki, wyglądają i smakują podobnie jak te mączne. Dobre rozwiązanie dla alergików.  
Przepis autorstwa Anny Hallén. Naleśniki wspaniale smakują w sobotni poranek...


Składniki:  1 porcja ( 3-5 sztuk)

2 - 3 jaja
 ½ dl śmietany 36% - patrz miarki
1 niepełna łyżka łupin babki jajowatej / fiberhusk ( szwedz.)
cynamon
kardamon
masło lub tłuszcz kokosowy

Sposób przygotowania:

Wymieszaj wszystkie składniki. Smaż naleśniki na maśle lub tłuszczu kokosowym ok 2 minuty z każdej strony. 

 

10 komentarzy:

  1. Naleśniki bez mąki - to definitywnie mnie zaintrygowało! Nawet nie wiedziałam, że można takie zrobić, a tu proszę, takie apetyczne...

    OdpowiedzUsuń
  2. super naleśniczki , aż mam ochotę ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi tez smakowaly. kiedys kupilam fiberhusk i smazylam takie wlasnie nalesniki, a tu sie dowiaduja jak fiberhusk nazywa sie po polsku. No tego to by google nie przetlumaczyl, a i pewnie bym nie uwierzyla, babka jajowata...

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam :) zaciekawiła mnie ta łupina babki jajowatej, czy mogłabyś mi napisać jakie są jej wartości odżywcze w 100 g? białko, węglowodany, tłuszcze, kcal? Pozdrawiam i zapraszam do mnie - również na LCHF

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem początkującym gotującym i mam pewien problem z tym przepisem. Brakuje mi w nim ilościowego określenia przypraw - kardamonu i cynamonu. Z tym sobie poradziłem, pierwszego dałem pół łyżeczki, drugiego płaską łyżeczką i wyszło pycha. Niestety po wymieszaniu wszystkich składników masa naleśnikowa przyjęła formę cieczy koloru kremowego i tu zaczęły się problemy. Ciecz rozlewa się na patelni po całej szerokości i ni jak obrócić takiego naleśnika, zwiększyć jego grubość czy jak. Skończyło się, na poszarpanych naleśnikach lub takich malutkich jak dłoń. Help! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie podałam dokładnie ilości przypraw, bo każdy lubi inaczej przyprawiać. Daję taką samą ilość co ty w zasadzie :) Co do konsystencji ciasta, hmm ciężko powiedzieć dlaczego było takie rzadkie. Nie za bardzo umiem poradzić, może następnym razem weź trochę więcej babki jajowatej. Powodzenia!

      Usuń
  6. Bardzo fajny ten przepis ale zamiast kokosfett proponuję ekologiczny olej kokosowy. Kokosfett to rafinowany tłuszcz i niezdrowy dla organizmu, natomiast olej kokosowy to tłuszcz kokosowy w naturalnej, półpłynnej konsystencji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzie można kupić ten zamiennik mąki do naleśników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić na alledrogo. Ja osobiście wolę stosować wiórki kokosowe.

      Usuń
  8. Świetny przepis :) szukałam właśnie sposobu na naleśniki paleo bez dodatku mąki. Musiałam dodać trochę wody żeby ciasto było luźniejsze i udały się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie jeśli podasz swoje imię, zostawiając komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj